עם עליית האמנות האקספרסיוניסטית, שלא התיימרה לשקף מציאות כפי שהיא, והאמנות המופשטת, שברבות מיצירותיה כלל לא היו לשיקולים אסתטיים ולמציאות האובייקטיבית תפקידים משמעותיים, התברר שאין חשיבות להטלת מגבלות צורניות על האמנות, לא בניסיונות לתאר אותה ולא כתביעות ממנה. במאה ה-20 נעלמו כמעט כליל ההגבלות הצורניות על תוצר מעשה האמנות, ונפוצה התפיסה לפיה אמנות היא מה שנחשב לאמנות על?ידי "מקצוענים" כגון אוצרי מוזיאונים ומבקרי אמנות הכותבים בעיתונים נחשבים. חיסרון מסוים של הגדרות אליטיסטיות מסוג זה הוא שישנן יצירות הנתפסות כאמנות אך אינן מצייתות לקביעות כאלו.
האם האמנות היא חסרת גבולות ונטולת קשרים פנימיים מחייבים המאפשרים להגדיר אותה? בעוד שישנם אוונגרדיסטים שיאמצו בחום טענה זו?
אני אמן דיגיטלי, הייתי רוצה להאמין שישנן איכויות המייחדות את האמנות ומבדילות אותו מסוגי עיסוק אחרים, ואולי גם לזהות את עמיתיי לתחום, הן מסיבות מעשיות, והן מסיבות ערכיות ורגשיות, הקשורות לתחושת הערך המיוחד שלי כיוצר אמנות,וגם הייתי רוצה למצוא מדדים כמותיים לפופלריות יצירת אמנות.
עוד לפני שאגש לתהליך ההגדרה של מדידת פופולריות של יצירת אמנות אציין שיש יצירות שהיו מזכות את יוצריהן בכניסה אוטומטית לכל מועדון אמנים המכבד את עצמו, וכמה סוגי יצירה שהיו מביאים את הסלקטורים שביננו להותיר את עושיהן בחוץ.
כמהנדס הייטק בעבר וכצייר דיגיטלי בהווה מאד הפליא החוסר של:
• האפשרות למדידת פופולריות של יצירת אמנות במדדים מודרניים.
• חיפשתי רשימה של יצירות מופת בציור, כדי להוסיף כאחד המדדים ל מדידת פופולריות של יצירת אמנות, ומצאתי רשימות של עד מאה יצירות מופת בציור, בעוד אני זקוק לרשימה גדולה יותר.
ניסחתי לי מדדים ראשוניים למדידת פופולריות של יצירת אמנות
א. מדדים תלויי רשת
כמה פעמים הוזכרה היצירה בגוגל?
כמה פעמים הוזכר הצייר בגוגל?
כמה פעמים מופיעה היצירה בגוגל תמונות?
כמה פעמים מופיעה היצירה בפייסבוק?
כמה פעמים מוזכרת היצירה בטוויטר?
כמה פעמים מופיעה היצירה באינסטגרם?
ב. מדדי BIG DATA
האם היצירה מוכרת כיצירת מופת?
מספר הציירים שהושפעו מהצייר?
כמה פעמים היצירה מוזכרת במאמרים אקדמיים?
כמה פעמים היצירה מוזכרת בעיתונות?
כעת אני מחפש שותף באמנות וגם ב- BIG DATA, GOOGLE TRENDS
ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס טלפון: 050-9258355 ------------------------------------------herzli99@gmail.com-----